فضای مناسب مطالعه

چطور مطالعه کنیم - پانسیون مطالعاتی خانه سبز
چطور مطالعه کنیم؟
آبان 11, 1396
اردوی نوروزی ۹۷
بهمن 30, 1396
محیط مطالعه کردن - پانسیون مطالعاتی خانه سبز امید

محیط مطالعه کردن - پانسیون مطالعاتی خانه سبز امید

فضای مطالعه خود را راه اندازی کنید.

۱ یک نقطه خوب منزل را پیدا کنید که بتوانید بر شرایطش کنترل داشته باشید.

شما باید احساس راحتی داشته باشید بطوریکه از مطالعه٬ بیشتر لذت ببرید. اگر از پشت میز مطالعه کتابخانه نشستن فراری هستید٬ پس جایی را پیدا کنید که خوشایندتر باشد٬ چیزی شبیه یک کاناپه و هپی چیر ها.
لباس راحتی بپوشید٬ بلوز و شلوار اسپرت یا حتی لباس های یوگا. فراموش نکنید این جایی که برای مطالعه انتخاب میکنید باید از حواس پرتی ها به دور و نسبتا آرام باشد.

مراقب باشید که جایی که انتخاب میکنید انقدر راحت نباشد که در معرض خواب قرار بگیرید. شما قرار است که راحت باشید و نه اینکه برای خواب آماده شوید. 🙂

بنابرین رختخواب جای خوبی برای مطالعه نیست مخصوصا زمانی که شما قدری هم خسته باشید.

صدای ترافیک خارج از پنجره اتاقتان یا صدای آرام مکالمه در کتابخانه نویز قابل توجهی نیست اما صحبت های خواهر و برادرتان در اتاق بغلی یا صدای موزیک شان٬ عامل حواس پرتی بزرگی است. شما ممکن است بخواهید جایی بروید که از حواس پرتی های افراد به دور باشید.

۲ اگر مایلید موزیکی را برای مطالعه انتخاب کنید.

برخی افراد سکوت را برای مطالعه ترجیح میدهند٬ برخی هم دوست دارند که موزیکی در پس زمینه باشد. موسیقی میتواند برای مطالعه تان با ایجاد آرامش و نشاط شما و بالا بردن انگیزه تان موثر باشد.

اگر موسیقی حواستان را پرت نمیکند٬ میتوانید موسیقی که به آن حس بهتری دارید انتخاب کنید. ممکن است کسی با موسیقی راک آرامش بگیرد و دیگری با پاپ. در واقع چیزی را انتخاب کنید که برای شما بیشتر کار میکند. صدای طبیعت مثل صدای آبشار٬ باران و جنگل میتواند کمک به تمرکز بیشتر مطالعه کند. مکان های زیادی از جمله یوتیوب برای دریافت این صداها وجود دارد.

مراقب باشید که صدای موسیقی تان در یک رنج متوسط تا کم قرار دهید. صدای بلند موسیقی حواس شما را پرت میکند در حالیکه صدای آرام آن میتواند به مطالعه شما کمک کند.

از رادیو گوش دادن پرهیز کنید. چون پویایی و غیر یکنواختی برنامه های رادیو٬ پیام های بازرگانی٬ صحبت گاه و بیگاه گوینده رادیو و آهنگ هایی که پخش میشود شما را کاملا از حوزه درس خواندن دور میکند.

۴ در هنگام مطالعه٬ همواره تلویزیون را خاموش نگه دارید.

روشن بودن تلویزیون وقت مطالعه به طوری کلی یک ایده بسیار بد است. تلویزیون به راحتی میتواند ذهن شما را منحرف و تمرکزتان از کتاب به تلویزیون بدهد. علاوه بر این صداها حواس شما را پرت میکنند زیرا دقیقا مرکز مغز شما را درگیر میکند.

۴ اسنکی سلامت بخورید.

غذایی سلامت و با ارزش غذایی بالا بجای قند و چربی مصرف کنید. مواد غذایی نظیر میوه ها٬ سبزیجات یا غلات. اگر به یک چیز شیرین احتیاج دارید از شکلات تلخ استفاده کنید. آب کافی مصرف کنید و اگر به کافئین نیاز دارید چایی بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.